•     Sisteme
  •     Producatori
-RON

Sisteme CO₂ - Aer

Dioxidul de carbon (CO2) este un propulsor comun utilizat în paintball, datorita faptului ca este ieftin si se poate gasi peste tot. Acesta este, de obicei disponibil în butelii cu capacitate variabile, de unica folosinta CO2 Cartridges sau reincarcabile sau la rezervor. Capacitatea unui rezervor dioxid de carbon este măsurată în oz și este umplută cu CO2 lichid, la temperatura camerei, presiunea de vapori este de aproximativ 800 kg pe centimetru pătrat (5.500 kPa). CO2 lichid trebuie să vaporizeze intr-un gaz înainte de a putea fi folosit. Acest lucru cauzeaza probleme, cum ar fi viteze inconsistente. Vremea rece poate provoca probleme cu acest sistem, reducerea presiunii de vapori și creștere sansa de gaz lichefiat sa patrunda in marker. Lichidul la temperatură scăzută poate deteriora mecanismele interne. Rezervoarele au nevoie de o valva în interiorul cilindrului, care este folosita pentru a preveni dioxid de carbon lichid să fie aspirate în arma.

Aerul de înaltă presiune, aerul comprimat, nitrogenul sau azotul este stocat în rezervor la o presiune foarte ridicată, de obicei 3,000-4,500 psi ( 21,000-31,000 kPa ). Ieșirea este controlata cu un regulator atașat, reglarea presiunii se face intre 250 psi ( 1.700 kPa ) și 850 psi ( 5900 kPa ), în funcție de tipul de rezervor. Avantajul de a folosi sistemele HPA peste dioxid de carbon ( CO2 ) este consistenta presiuni și stabilitatea la temperatura, in cazul in care CO2 reacționează la schimbările de temperatură si provoacă inexactități în timpul utilizării la temperaturi joase. Buteliile HPA sunt mai scumpe, deoarece acestea sunt supuse la presiuni foarte mari, dar ofera si mai multe focuri la incarcare. Ele sunt fabricate ca rezervoare din fibră de carbon din oțel sau aluminiu acestea din urmă fiind cele mai scumpe și cele mai ușoare . Cei mai mulți jucători cu markere electronice folosi HPA, deoarece în cazul în care este folosit de CO2, supapă markerelui electronic poate fi deterioata, în cazul în care lichidul de CO2 patrunde in componentele interne. Utilizatorii sunt avertizați să nu pune nici un fel de lubrifiant în valva port al unui rezervor HPA, așa cum petrolul poate arde atunci când este supus la aer comprimat, provocând o explozie, ca într- un motor diesel .